Nieuwsberichten

Scholen gesloten op 15 februari 2021 ivm code rood

Voor morgenochtend wordt er verraderlijke gladheid verwacht als gevolg van ijzel. Het KNMI heeft daarom code rood afgegeven voor het hele land. Dit betekent een overmachtssituatie. Onze scholen volgen de codering van het KNMI en daarom heeft Oarsprong besloten om de scholen morgen te sluiten. Wij gaan er vanuit dat de scholen dinsdag 16 februari weer open kunnen. Mocht dat niet het geval zijn, dan worden ouders daar tijdig over geïnformeerd.

De eindstreep is gehaald!

De eindstreep is gehaald!!! Maar liefst 41.814,18 kilometer zijn leerlingen, ouders, opa’s, oma’s en leerkrachten vanaf 17 december 2020 aan het bewegen geweest! Grote complimenten aan alle 511 deelnemers van deze challenge!! In het scholenklassement was er een lange tijd een strijd tussen de Winde en de Twirre om de koppositie. In de laatste weken zette de Twirre echter een tandje bij, wat resulteerde in de meeste kilometers van alle scholen:  10.312,61 KM! Gefeliciteerd!

IJSVRIJ

Het sneeuwt! Nadat we jarenlang niet echt van winters weer hebben kunnen genieten, sneeuwt het nu volop! In aansluiting op de adviezen van Rijkswaterstaat is daarom binnen Oarsprong afgesproken dat onze scholen vandaag niet open gaan. De kinderen hebben ijsvrij. We gaan er vanuit dat de lessen dinsdag weer beginnen.

We zijn er bijna!

Het einde van de challenge ‘Beweeg mee de wereld rond!’ is in zicht! 505 sporters hebben inmiddels 38.698,15 kilometer afgelegd! Het doel is 40.000 kilometer. Alle leerlingen, ouders en leerkrachten krijgen nog t/m donderdag 4 februari de kans om kilometers te maken, waarna aankomende vrijdag voor de laatste keer de balans op wordt gemaakt! Het heeft er alle schijn van dat de Twirre de koppositie zal behouden. Komende vrijdag weten we het zeker en wordt de winnaar bekend gemaakt!

Compliment aan onze medewerkers!

Een compliment aan onze medewerkers! Geweldig hoe iedereen de schouders eronder zet om samen het thuisonderwijs en de noodopvang goed te organiseren!

Sluiting van de scholen tot 18 januari 2021

De afgelopen weken zijn we opnieuw geconfronteerd met de toename van besmettingen met het coronavirus. Het besluit van het kabinet dat daarom alle scholen in heel Nederland tot maandag 18 januari 2021 moeten sluiten, valt ons zwaar. Het is een ingrijpend besluit voor onze medewerkers, leerlingen en ouders, maar we zien ook dat deze maatregel nodig is om het virus onder controle te krijgen.  Evenals tijdens de eerste golf in maart van dit jaar, organiseren de scholen van Oarsprong, vanaf maandag 4 januari 2021, thuisonderwijs. Onze scholen bieden vanaf woensdag 16 december, tijdens schooltijd, alleen opvang aan die kinderen, waarvan de ouders werken in de zogenaamde cruciale beroepen en die zelf niet in opvang kunnen voorzien. Tijdens de kerstvakantie wordt geen opvang aangeboden. Ouders die opvang nodig hebben, kunnen dat melden bij de directeur van de school van hun kind(eren).

Vervanging op twee scholen

Gezocht: vervanging op twee scholen Ben jij op zoek naar een tijdelijke functie als leerkracht en wil jij werken in een enthousiast en gedreven team? Solliciteer dan op één van onderstaande vacatures: In verband met ziekte, zoekt Basisskoalle De Klimstien in Noardburgum een leerkracht voor groep 4 voor 5 dagen in de week. Je kunt ook solliciteren als je interesse hebt in een parttimefunctie. Na de opheffing van de lockdown kun je gelijk aan de slag!  Voor meer informatie over De Klimstien kun je kijken op: www.deklimstien.nl Voor KBS De Reinbôge in Burgum zoeken we, in verband met zwangerschapsverlof, een leerkracht voor groep 4 (WTF 0,6) op woensdag, donderdag en vrijdag. Deze functie begint eind maart en duurt tot het einde van dit schooljaar. Meer informatie over De Reinbôge kun je vinden op: www.reinbogeburgum.nl Zit hier een leuke vacature voor je bij? Stuur dan je sollicitatie naar: werkenbij@stichtingoarsprong.nl. Wil je eerst meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Trijnie Pompstra, telefoonnummer: 06-15346571.

Oarsprong; de nieuwe naam voor PCBO Tytsjerksteradiel

PCBO Tytsjerksteradiel gaat verder onder nieuwe naam Oarsprong Op donderdag 5 november heeft wethouder Bouwman van de gemeente Tytsjerksteradiel de nieuwe naam en het nieuwe logo van PCBO Tytsjerksteradiel onthuld. De stichting gaat verder onder de naam: Oarsprong. Aldert Hoksbergen, bestuurder a.i. van de stichting legde de betekenis van de naam uit: “Oarsprong: het begin, het startpunt. In het Fries betekent ‘oars’: anders; ieder kind is anders en uniek. Ieder kind is welkom. Met respect gaan we met elkaar om, in deze organisatie. Sprongen maken we, in de ontwikkeling van kinderen. Bevlogenheid van leerkrachten vinden we in onze organisatie erg belangrijk.” “Ik feliciteer jullie met de nieuwe naam en vind het een stoere naam. Eltsenien is oars, zeggen we hier in Tytsjerksteradiel en in Sprong zit de beweging zoals ik jullie en de organisatie ken”, aldus de wethouder in zijn reactie. Hij wenst de organisatie veel succes toe en hoopt dat de komende 25 jaar zich net zo mooi voortzetten als de afgelopen 25 jaar.    PCBO Tytsjerksteradiel bestaat dit jaar 25 jaar. In de loop der jaren heeft de organisatie een enorme ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van onderwijskwaliteit en -vernieuwing en in vier dorpen zijn de christelijke- en de openbare school gefuseerd tot ontmoetingsscholen. In de naam Oarsprong kunnen zowel de christelijke- als de ontmoetingsscholen zich herkennen. Daarnaast doet de naam recht aan de moderne, eigentijdse organisatie die de stichting nu is, waarbij inhoud gegeven blijft worden aan