Nieuwsberichten

Start bouw MFA Jistrum

Het heeft lang geduurd, maar vandaag was het zover: de eerste paal van de nieuwe MFA in Jistrum ging de grond in! Het was een feestelijk moment voor de leerlingen van de Greide. Getooid met een bouwhelm liepen de leerlingen in optocht naar de bouwplaats, waar zij getuige waren van de eerste stap op weg naar een prachtig MFA!

Opening plein De Twirre

Sinds maandag 26 februari 2024 kunnen de kinderen van de jongste groepen van Basisskoalle De Twirre in Eastermar naar hartenlust spelen en ontdekken op hun eigen, nieuwe plein! Laat het mooie weer maar komen!

Open dagen

In de week van 11 maart 2024 staan de deuren van onze scholen voor u open! U bent van harte welkom! School Datum Tijdstip CBS De Winde, Hurdegaryp woensdag 13 maart 2024 09:00-11:00 uur CBS Ichthusschool, Gytsjerk woensdag 13 maart 2024 9.00-11.30 uur   CBS De Wrâldpoarte, Garyp donderdag 14 maart 2024 13.30-15.00 uur CBS Alpha, Ryptsjerk woensdag 13 maart 2024 9.00-10.00 uur CBS De Paadwizer, Oentsjerk woensdag 13 maart 2024 9.00-12.00 uur CBS De Arke, Burgum dinsdag 12 maart 2024 09.00-11.30 uur Basisskoalle De Twirre, Eastermar woensdag 13 maart 2024 16.30-18.00 uur Bernemienskip Triangel, Suwâld donderdag 14 maart 2024 09.00-11.00 uur

De Klimstien wint prijs First Lego League

De Klimstien heeft ook dit jaar weer meegedaan aan de First Lego League. Dit jaar was het onderwerp ‘Masterpiece’: hoe kun je met behulp van kunst, in de vorm van film, licht en geluid, je hobby aantrekkelijker maken voor anderen. Groep 8 van de Klimstien had buitenspelen als hobby uitgekozen met als teamnaam: “The Outsiders” de letterlijke buitenbeentjes.Dit, omdat volgens de kinderen, buitenspelen aantrekkelijker gemaakt moest worden. Beginnende bij het schoolplein, de ontmoetingsplek van alle kinderen uit en rond het dorp.Het innovatieproject om het schoolplein aan te pakken met licht en geluid is beoordeeld en gewaardeerd met de eerste prijs! Wat een mooi resultaat en een onvergetelijke herinnering voor groep 8!

Kinderboekenweek 2023

De kinderboekenweek is in volle gang! Al onze scholen besteden er ruim een week aandacht aan. Zo was wethouder Tytsy Willemsma te gast bij de opening op De Twirre, op De Ichthusschool was er een poppenkastvoorstelling en op de Triangel hebben medewerkers een prentenboek uitgebeeld.

Bestuursverslag 2022

De samenvatting van ons Bestuursverslag 2022 is klaar. Dit jaar met prachtige foto’s van onze scholen! Klik hier voor de digitale versie.

Opheffing vereniging Ynsprong

Na 28 jaar is de ledenraad van Ynsprong voornemens om de vereniging op te heffen. De vereniging die deel uit maakt van stichting Oarsprong, dient ter ondersteuning van het Protestants Christelijk Onderwijs in de gemeente Tytsjerksteradiel. Om het voornemen tot opheffing van Ynsprong om te kunnen zetten in een besluit, zal de ledenraad in een ledenraadsvergadering die vóór de zomervakantie plaatsvindt, hierover stemmen. Mocht na deze stemmingsronde overgegaan worden tot opheffing van Ynsprong, dan zal de eventuele ingangsdatum van de opheffing van de vereniging zo spoedig mogelijk bepaald worden. Klik hier voor meer informatie.

Vuurdoop voor meispelen

Op vrijdag 12 mei deden alle 1800 leerlingen van onze organisatie mee aan de meispelen. Deze ‘cultuur’ dag, is een vervolg op het festival FOARSPRONG, van vorig jaar. Ondanks dat het de eerste keer was, heeft het zijn vuurdoop goed doorstaan! Bij deze dan ook de credits aan onze leerkrachten, ingevlogen vakdocenten en niet te vergeten de kinderen.