Nieuwsberichten

Opheffing vereniging Ynsprong

Na 28 jaar is de ledenraad van Ynsprong voornemens om de vereniging op te heffen. De vereniging die deel uit maakt van stichting Oarsprong, dient ter ondersteuning van het Protestants Christelijk Onderwijs in de gemeente Tytsjerksteradiel. Om het voornemen tot opheffing van Ynsprong om te kunnen zetten in een besluit, zal de ledenraad in een ledenraadsvergadering die vóór de zomervakantie plaatsvindt, hierover stemmen. Mocht na deze stemmingsronde overgegaan worden tot opheffing van Ynsprong, dan zal de eventuele ingangsdatum van de opheffing van de vereniging zo spoedig mogelijk bepaald worden. Klik hier voor meer informatie.

Vuurdoop voor meispelen

Op vrijdag 12 mei deden alle 1800 leerlingen van onze organisatie mee aan de meispelen. Deze ‘cultuur’ dag, is een vervolg op het festival FOARSPRONG, van vorig jaar. Ondanks dat het de eerste keer was, heeft het zijn vuurdoop goed doorstaan! Bij deze dan ook de credits aan onze leerkrachten, ingevlogen vakdocenten en niet te vergeten de kinderen.

Burgemeester plaatst verkeersbord van leerlingen

Om de veiligheid rondom school te verbeteren, hebben de leerlingen van groep 8 van De Klimstien in Noardburgum zelf een verkeersbord ontworpen. Op maandag 8 mei was de feestelijke onthulling van het bord door de twee jongens uit groep 8, die het bord hadden getekend, en burgemeester Gebben. Hij hoopt dat het bord de ouders laat nadenken over waar en hoe zij hun auto parkeren.

Actie voor Turkije en Syrië in volle gang

De afgelopen twee weken hebben onze leerlingen en medewerkers zich ingezet voor onze actie voor de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië. Er is een sponsorloop gehouden, er is geld opgehaald met een voorstelling en leerlingen en de teams hebben kunstwerken gemaakt die inmiddels zijn geveild of nog geveild worden.

Oarsprong komt in actie voor Turkije en Syrië!

Van 6 tot en met 24 maart 2023 gaan alle leerlingen en onze medewerkers aan de slag om kunstwerken te maken voor onze actie voor Turkije en Syrië. De kunstwerken worden geveild op school onder ouders en andere belangstellenden. De gewonnen veiling kan betaald worden via de collectebus van Oarsprong bij giro 555. Hier kunt u, ook los van deze actie, een een bedrag in storten.

Kerstmarkt personeel 2022

Twee jaar lang kon de kerstmarkt voor onze medewerkers niet doorgaan. Gelukkig konden we elkaar dit jaar wel weer ontmoeten en kon iedereen zijn/haar eigen kerstpakket samenstellen. Het was weer een succes!

De Klimstien wint de jury award van de FLL

Afgelopen vrijdag vond de regiofinale van de First Lego League (FLL) plaats. Van Oarsprong deed basisskoalle De Klimstien mee. Met zoveel deelnemers uit het VO had de school een flinke uitdaging, maar de leerlingen namen uiteindelijk de jury award mee naar huis! Deze prijs wordt uitgereikt aan de school die aan het eind van de dag het meeste indruk had gemaakt. Van harte gefeliciteerd!