Oarsprong; de nieuwe naam voor PCBO Tytsjerksteradiel

PCBO Tytsjerksteradiel gaat verder onder nieuwe naam Oarsprong

Op donderdag 5 november heeft wethouder Bouwman van de gemeente Tytsjerksteradiel de nieuwe naam en het nieuwe logo van PCBO Tytsjerksteradiel onthuld. De stichting gaat verder onder de naam: Oarsprong.

Aldert Hoksbergen, bestuurder a.i. van de stichting legde de betekenis van de naam uit:
“Oarsprong: het begin, het startpunt. In het Fries betekent ‘oars’: anders; ieder kind is anders en uniek. Ieder kind is welkom. Met respect gaan we met elkaar om, in deze organisatie. Sprongen maken we, in de ontwikkeling van kinderen. Bevlogenheid van leerkrachten vinden we in onze organisatie erg belangrijk.”

“Ik feliciteer jullie met de nieuwe naam en vind het een stoere naam. Eltsenien is oars, zeggen we hier in Tytsjerksteradiel en in Sprong zit de beweging zoals ik jullie en de organisatie ken”, aldus de wethouder in zijn reactie. Hij wenst de organisatie veel succes toe en hoopt dat de komende 25 jaar zich net zo mooi voortzetten als de afgelopen 25 jaar.

PCBO Tytsjerksteradiel bestaat dit jaar 25 jaar. In de loop der jaren heeft de organisatie een enorme ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van onderwijskwaliteit en -vernieuwing en in vier dorpen zijn de christelijke- en de openbare school gefuseerd tot ontmoetingsscholen. In de naam Oarsprong kunnen zowel de christelijke- als de ontmoetingsscholen zich herkennen. Daarnaast doet de naam recht aan de moderne, eigentijdse organisatie die de stichting nu is, waarbij inhoud gegeven blijft worden aan de christelijke waarden en normen.