Alynia Architecten ontwerpt MFA Jistrum

Met een prachtig ontwerp heeft Alynia Architecten uit Harlingen de prijsvraag voor het ontwerpen van de Multifunctionele Accommodatie (MFA) in Jistrum gewonnen.

Uit vier inzendingen werd het ontwerp van Alynia Architecten als beste beoordeeld door een selectiecommissie die bestond uit een afvaardiging van de gemeente, onderwijs, ouders en de Dorps Ontwikkelings Maatschappij (DOM).

Het gebouw biedt onderdak aan Bernemienskip de Greide, de peuter- en kinderopvang, V.V. Jistrum, de binnensportverenigingen, muziekvereniging Joost Wiersma, toneelvereniging Snieskeppers, de PKN gemeente en de jeugdsoos. Kortom een gebouw voor en door het dorp. Het MFA Jistrum komt tot stand door een initiatief vanuit het dorp in samenwerking met de gemeente Tytsjerksterdiel.