4 Friese onderwijsorganisaties samen in stichting De Talentenwerkplaats

De Friese onderwijsorganisaties Oarsprong, Stichting Furore (onderdeel van Holding Adenium), Noventa en de Master Frankeskoalle hebben in januari in gezamenlijkheid de stichting Talentenwerkplaats opgericht. Doel van de stichting is om kinderen te inspireren en te interesseren in Technologie en Wetenschap.

De Talentenwerkplaats is een mobiel leslokaal die langs de aangesloten scholen gaat. De vakdocent die de Talentenwerkplaats runt geeft een inspirerende les aan de leerlingen. Vervolgens worden er leskisten op de school achter gelaten zodat de eigen leerkracht met de leerlingen met het desbetreffende thema aan de slag kan.

Adelien Buruma van Oarsprong: “dat 4 onderwijsorganisaties samen een stichting hebben opgericht waarin zij samenwerken, is uniek in Friesland. Door de handen in één te slaan is het mogelijk om een kwalitatief goed en aantrekkelijk aanbod op het gebied van Techniek en Wetenschap voor kinderen te realiseren.”

Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de mobiele werkplaats. Zodra de coronamaatregelen het toelaten, begint de Talentenwerkplaats aan zijn tour langs de aangesloten scholen.